Friday, July 12, 2013

3 Tahun?

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah.Berakhir sudah kehidupan aku sebagai mahasiswi di sebuah Universiti di Shah Alam.Cewahhhh.. Macam ayat novel tu..Hehehe.. Macam tak sangka pulak 3 tahun dah berlalu.. Rasa masa baru je lagi aku mendaftar dengan kawan2dulu... Masing2 time tu excited sangat sebab dalam geng kami 4 orang dapat 1 universiti... Kiranya legalah. Tak lah rasa terkontang kanting sangat. Yelah nak berdepan dengan orang tak kenal ni, susah jugak hati ni.Nak2 bagi aku yang tak berapa nak pandai bergaul sangat ni. Tapi kalo dengan orang yang dah rapat memang tak boleh duduk diam la mulut aku ni.Ada je benda nak bercerita. KehKehKeh.. Mungkin ada antara kengkawan aku yang dah bosan dengar aku ni bercakap. Bila dah bercerita tu, kalo tak gelak kuat2 memang bukan aku la tu. Dari jauh orang memang kenal aku punya gelak..Hahaha.. Tak boleh nak buat apa lah.. Dah aku memang jenis gelak gitu.. Tak pandai sangat nak cover gelak ni.. Hehehe..

Dah melencong ke cerita pasal gelak aku pulak.. Padahal aku nak bercerita benda lain tadi.. Ok berbalik kepada cerita aku tadi.. Kehidupan sebagai student U ni banyak cabaran nya. Dengan masalah study, kengkawan lagi, boypren lagi... Eh!!Cop!Cop!yang tu tak termasuk dalam masalah yang rumit ye.. Hehe.. Memang susah aku nak adapt dengan kehidupan macam tu.. Tapi lama2 aku dah biasa.. Sampai sekarang tak sampai sebulan meninggalkan kolej, aku dah mula merindui kengkawan, rumate aku yang dulu.. 

Walaupun aku ni tak tergolong dalam kalangan mereka yang cerdik pandai tapi aku tetap bersyukur diberi peluang sambung belajar.. Yela..Bukan sume orang bernasib baik dapat masuk U.. Rezeki aku, setelah bertungkus lumus ambik STPM kan.. Tapi di sudut hati aku tetap berasa cemburu dengan kengkawan yang lain.. Cemburu aku tak ada lah sampai nak buat khianat ke apa.. Cemburu aku tu aku jadikan sebagai oppurtunity untuk aku meningkatkan prestasi aku.. Alhamdulillah walaupon tak secemerlang orang lain, aku tetap berpuas hati dengan prestasi aku.. Sekurang2 nya aku berusaha sedaya upayakan.. Cewahhh!! Berusaha la sangatkan..Hahaha..

Rasa macam mengarut je lebih ni..Sebenarnya tak tahu nak tulis apa..Yelah aku ni tak ada bakat pon sebagai penulis tapi  cita2 aku memag nak jadik penulis novel dari kecil lagi.. Tunggulah lepas ni kot2 aku ada masa lapang nak meulis cerpen ke novel ke.. Kalau ada masa lapang lah.. Hehe..Okla..Rasa nya macam nak tulis tu je.. Chow dulu.. Daaaaaaaaaa..Sayonara..HEHEHEHE..

2 comments:

argon said...

moga2 1 hari aok dapat jadi penulis.. hehehehe.. best of luck =D

Hanami Fernida said...

thanks kak mah..hehe